Τα τεχνολογικά θαύματα των σιδηροδρόμων μπορούν να διανύσουν απόσταση 1.000 χλμ. σε 2,5 ώρες.
Σε λιγότερο από 4 ώρες θα εκτελούν τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη οι νέες, σύγχρονες αμαξοστοιχίες ETR470 που θα ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους την Κυριακή 15 Μαΐου , όπως ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι αμαξοστοιχίες ETR470 διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής, ενώ θα κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα
Αδιαμφισβήτητα, τα χαρακτηριστικά των ETR470 θα παρέχουν σημαντική διευκόλυνση στους ταξιδιώτες, αλλά δεν μπορούν να συγκριθούν με τα τρένα κάποιων άλλων χωρών ανά τον πλανήτη (κυρίως της Κίνας), τα οποία αποτελούν τεχνολογικά θαύματα, κινούμενα με ταχύτητες που φτάνουν (ή και ξεπερνούν) τα 600 χλμ./ώρα!
Το γρηγορότερο όλων είναι το ιαπωνικό L0 Series Maglev, το οποίο αποτελεί τον «βασιλιά των τρένων», μιας και έχει καταφέρει να κινηθεί με 602 χλμ./ώρα, στο πλαίσιο δοκιμών. Αξιοποιεί την τεχνολογία της μαγνητικής αιώρησης και αναμένεται να εκτελέσει το πρώτο επιβατικό δρομολόγιο το 2027, για τη διαδρομή Τόκιο-Ναγκόγια των 259 χλμ.
Την ίδια τεχνολογία χρησιμοποιεί και ο μεγάλος αντίπαλός του, το πρωτότυπο Qingdao Sifang 2021 που θα μπορεί να εκτελέσει τη διαδρομή Πεκίνο-Σαγκάη των 1.000 χλμ. σε 2,5 ώρες.