OTA VOICE
Πολιτιστικά

Ο Μιχαήλ Άγγελος Δρόσος, από την «Αγριόπαπια» αποκλειστικά στο OTAVOICE

Η ΑΓΡΙΟΠΑΠΙΑ
του Henrik Ibsen
σε σκηνοθεσία Βαλεντίνης Λουρμπά

Έναρξη: Σάββατο 21 Οκτωβρίου, στο Θέατρο «Εκάτη»

Ο Μιχαήλ Άγγελος Δρόσος, που εμφανίζεται στον ρόλο του Γκρέγκερς στην «Αγριόπαπια» μιλάει αποκλειστικά στο OTAVOICE.

 

1. Πώς σκεφτήκατε να συμμετέχετε στην παράσταση «Η αγριόπαπια»;

Έχουμε έναν αμοιβαίο έρωτα εγώ και το κλασικό θέατρο. Πρώτος το ερωτεύτηκα και μετά με ερωτεύτηκε εκείνο. Όταν επιλέχθηκα να ενσαρκώσω τον ΓΚΡΕΓΚΕΡΣ στην «Αγριόπαπια» ενθουσιάστηκα αλλά και προβληματίστηκα. Ένα τεράστιο θεατρικό έργο θέλει πολλή δουλειά και ικανότητες. Τελικά αποφάσισα να συμμετέχω στην θεατρική παράσταση θυσιάζοντας όλον μου το χρόνο σε αυτήν.

2. Έχετε κοινά στοιχεία με τον ρόλο που ερμηνεύετε;

Έχουμε κάποια κοινά σημεία κυρίως βιωματικά και όχι ιδεολογικά. Η απόρριψη από την πατρική φιγούρα είναι ένα κοινό χαρακτηριστικό. Σαν παιδί μου έλειψε η γνήσια αγάπη του πατέρα. Δυστυχώς παράτησε την οικογένεια του για να φύγει με άλλην γυναίκα, εγκαταλείποντας την νόμιμη γυναίκα του και στην συνέχεια τα παιδιά του. Ο Πατέρας Βέρλε στην ουσία εγκατέλειψε την άρρωστη γυναίκα του ενώ ζούνε στο ίδιο σπίτι και είχε σχέση ερωτική με την υπηρέτρια του την Γκινα, προκαλώντας τον θάνατο της γυναίκας του, επιδεινώνοντας την κατάσταση της υγείας της από αυτή του την πράξη. Ο ΓΚΡΕΓΚΕΡΣ νιώθοντας την απόρριψη αυτοεξορίζεται. Επίσης δεν μου αρέσει το ψέμα αλλά μερικές φορές το χρησιμοποιώ για να μην πληγώσω τους ανθρώπους που αγαπώ. Ο Γκρεγκερς από την άλλη, θέλει να αποκαλυφθεί η αλήθεια με οποιοδήποτε τίμημα.

3. Τι σημαίνει η «Αγριόπαπια» για εσάς;

Ζούμε πάντα με την αγριόπαπια δίπλα μας ή και μέσα μας. Είναι το εγώ μας, το κίβδηλο, η κατάργηση των αξιών μας. Είναι μια κινούμενη άμμος που δεν μας αφήνει να ανέβουμε στην επιφάνεια. Πολλές φορές δεν μας αφήνει η αγριόπαπια να διακρίνουμε ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος. Ζούμε σε μια κοινωνία γεμάτη αγριόπαπιες.

4. Τι περιμένετε από μια καλή σκηνοθεσία;

Μια καλή σκηνοθεσία απαιτεί πολλές δεξιότητες, τη δημιουργία του σκηνικού, το όραμα του σκηνοθέτη και την σωστή εκτέλεσή του, την βοήθειά του στους ηθοποιούς για την σωστή κατανόηση των ρόλων και πολλά άλλα. Μια καλή σκηνοθεσία με καλούς ηθοποιούς ανυψώνει το έργο στην καλύτερή του μορφή. Η Βαλεντίνη Λουρμπά είναι μια σκηνοθέτις που μπορεί και κρατάει την ποιότητα του θεάτρου σε υψηλά επίπεδα και είναι αφοσιωμένη σε αυτήν. Αυτό είναι το μεγαλύτερο σκαλί για την επιτυχία.

5. Η Ελλάδα παράγει σήμερα πολιτισμό;

Όταν λέτε η Ελλάδα τι εννοείτε; Οι πολιτικοί; Η κυβέρνηση; Το υπουργείο πολιτισμού; Ο Έλληνας; Αυτό που ξέρω και το έχω δει με τα μάτια μου είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν τον πολιτισμό και προσπαθούν να τον παράγουν όπως η Βαλεντίνη Λουρμπά. Με δικά της έξοδα προσπαθεί να προωθήσει τον πολιτισμό μέσα από το «Θέατρο Έκατη». Αυτοί οι άνθρωποι παράγουν πολιτισμό και δε μένουν στα λόγια αλλά το κάνουν πράξη.

6. Υπάρχουν αγαπημένοι ρόλοι και έργα;

Έχω αγαπήσει όλους τους ρόλους που έχω ενσαρκώσει. Μου έχουν δώσει μαθήματα ζωής κατανοώντας τους. Ένας αγαπημένος ρόλος είναι Ο ΓΚΡΕΓΚΕΡΣ από την αγριόπαπια. Με οδήγησε σε άγνωστους κόσμους που δεν μπορούσα να φανταστώ ότι υπάρχουν. Το αγκάλιασα, τον αγάπησα και με αγάπησε. Ακόμα προσπαθούμε να μάθουμε ο ένας τον άλλον. Είναι μαγική αυτή η σχέση και δεν μου έχει ξανασυμβεί. Νομίζω ότι τον ερωτεύτηκα.
Ένα θεατρικό έργο που μου αρέσει πολύ είναι «Το Παιχνίδι της Σφαγής» του Ευγένιου Ιονέσκο. Στα έργα του Ιονέσκο Το κωμικό είναι η διαίσθηση του παραλόγου. Το θέατρο είναι μια φάρσα, όπως και η ζωή μας. Πρέπει να το φορτώσουμε παρωδία, χιούμορ. Με κωμικότητα πολλή. Χωρίς λεπτότη¬τες. Ως τον παροξυσμό. Εκεί βρίσκονται οι πηγές του τραγικού. Θέατρο βίας, ναι. Βίαια κωμικό. Βίαια δραματικό.

Λία Τσεκούρα,
MA in Arts & Culture Management.

Ταυτότητα παράστασης:

Συγγραφέας: Ερρίκος Ίψεν.
Μετάφραση – προσαρμογή: θίασος Λεπτουργείον
Σκηνοθεσία: Βαλεντίνη Λουρμπά

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μάνος Χατζηγεωργίου, Λήδα Χατζηδημητρίου. Μιχαήλ Άγγελος Δρόσος, Χάρης Λογγαράκης, Όλγα Μουργελά.

Ακούγεται η φωνή του Αντώνη Τρικαμηνά.
Φωτογραφία: Αντώνης Συμεωνάκης.
Σκηνογραφία -Ενδυματολογία: Val de Lou.
Mουσική επιμέλεια: Σωτήρης Λούπας.

Έναρξη: Σάββατο 21 Οκτωβρίου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο στις 9μμ. Και Κυριακή στις 7μμ.

Τιμές εισιτηρίου:
Κανονικό: 13 ευρώ.
Άνεργοι και φοιτητές: 10 ευρώ.

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 50 λεπτά.

 

ΘΙΑΣΟΣ ΛΕΠΤΟΥΡΓΕΙΟΝ -ΘΕΑΤΡΟ ΕΚΑΤΗ

Το βραβευμένο θέατρο ΕΚΑΤΗ βρίσκεται στην πλατεία Κανάρη (πλατεία Κυψέλης) και ιδρύθηκε το 2007 από την Βαλεντίνη Λουρμπά, η οποία και το διευθύνει. Στόχος του είναι η ποιότητα και το υψηλό επίπεδο των παραστάσεων. Όραμά του είναι η ανάδειξη της ευφυΐας , του μεγέθους των μεγάλων κλασικών και το δέος που τους ακολουθεί. Το θέατρο Εκάτη έχει θητεία στο κλασικό ρεπερτόριο και βασίζεται στη δύναμη και την ακτινοβολία που εκπέμπουν οι μεγάλοι κλασικοί, χωρίς να αλλοιώνει και να επεμβαίνει με εντυπωσιασμούς και καινοτομίες στην δύναμή και το κύρος τους.

Πρεσβεύει τον σεβασμό στην ακρίβεια και την επιρροή που παράγει το άρτιο, το δομημένο, το βαθύ και το σπουδαίο που επιβάλλεται με την μεγαλοσύνη του. Το θέατρο Εκάτη επιμένει σε δύσκολους καιρούς να είναι οπαδός των μεγάλων συγγραφέων και να γοητεύεται από την απολυταρχία και την ποίησή τους. Έργα που έχουν παρουσιασθεί είναι:

1. Ο Παρίας» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ.
2. « Ο Φθόνος Μότσαρτ-Σαλιέρη του Πούσκιν.
3. Χορός του θανάτου του Α. Στρίντμπεργκ (Το 2012 και σε επανάληψη το 2022-2023 με διαφορετική διανομή και σκηνοθετική άποψη.)
4. ο Αρχιμάστορας Σόλνες του Ε.¨Ίψεν.
5. οι Δανειστές του Α. Στρίντμπεργκ.
6. Βρυκόλακες του Ε. ΄Ίψεν (Το 2010 και την περίοδο 2014-15 με διαφορετική διανομή και σκηνοθετική προσέγγιση.)
7. όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί του Ε. ΄Ιψεν.
8. Τα μαύρα τακούνια δραματοποιημένη ποίηση του Γιώργου Χρονά.
9. Το γράμμα μιας άγνωστης του Σ.Τσβάιχ.
10. Η πιο δυνατή του Α. Στρίντμπεργκ.
11 Το Κουκλόσπιτο του Ερρίκου Ιψεν.
12. Τα στηρίγματα της κοινωνίας του Ε. Ιψεν.
13. Περλιμπλιν και Μπελισα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα.
14 H Κυρά της θάλασσας Του Ε. Ίψεν.
15 Η Αρκούδα Του Άντον Τσέχωφ.
16 Πρόταση Γάμου του Άντον Τσέχωφ.
17 Το μέγιστο κείμενο του Διονυσίου Σολωμου. Η Γυνα

Σχετικά Άρθρα

Ιάκωβος Καμπανέλλης: Αφιέρωμα στον σημαντικό θεατρικό συγγραφέα

otavoice

Ζωρζ Σαρή: 100 χρόνια από τη γέννησή της

otavoice

“Black Pearl”-Το νέο βιβλίο του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου

otavoice

Η Λήδα Χατζηδημητρίου από την «Αγριόπαπια», αποκλειστικά στο OTAVOICE.

otavoice

Εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη: WOKE – H καθολική αποδόμηση: έθνος-φύλο-φυλή

otavoice

Συνέντευξη της Κατερίνας Πολυχρονοπούλου στο OTAVOICE

otavoice