Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, με νέα επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ζητά συνάντηση, εκ μέρους του Δήμου και των φορέων της Πάτρας, σχετικά με την ολοκλήρωση κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και τον τρόπο διέλευσής της από τον αστικό ιστό της πόλης.
Στην επιστολή του ο Δήμαρχος, αναφέρει τα εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Για την πόλη μας, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή είναι έργο υψηλής σημασίας, γιατί το τρένο είναι ένα γρήγορο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, μέσο μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων. Η γραμμή αυτή πρέπει να λειτουργήσει στην Πάτρα και ως μέσο μετακίνησης σε τοπικό επίπεδο (στάσεις τύπου μετρό), καθώς δεν υπάρχει δίκτυο δημόσιων μέσων μαζικής μετακίνησης (λειτουργική συγκοινωνία, τραμ, προαστιακό τρένο).
Η κατασκευή της νέας διπλής γραμμής, επιπρόσθετα, δίνει τη δυνατότητα να εφαρμοστούν στη ζωή οι διαχρονικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, των επιστημονικών, επαγγελματικών,
πολιτιστικών φορέων κλπ. Αυτές κωδικοποιούνται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ΓΠΣ) της Πάτρας και στο υπό εξέλιξη Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που προβλέπουν βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως το Νέο Λιμάνι, με ταυτόχρονη δημιουργία προαστιακού τρένου και γραμμικού πάρκου, με πράσινο και διαδρομές πεζών, σ’ όλο αυτό το μήκος.
Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα επηρεάζει για τις επόμενες εκατονταετίες τη ζωή και τις λειτουργίες της πόλης μας. Με την υλοποίηση του σχεδιασμού που προτείνουμε, βελτιώνεται αποφασιστικά η λειτουργία, η ποιότητα ζωής και θα διασφαλιστεί η μη διχοτόμηση της παραλιακής ζώνης και γενικότερα της Πάτρας.
Μάλιστα, σε προηγούμενη συνάντησή μας, είχαμε συμφωνήσει στην ανάγκη της υπογειοποίησης με τη μέθοδο cut and cover και τη δημιουργία του γραμμικού πάρκου και έμενε προς επίλυση το θέμα της χρηματοδότησης του έργου. Στην κατεύθυνση αναζήτησης λύσης για τη χρηματοδότηση, έγινε συνάντηση και με την ΕΡΓΟΣΕ.
Το Νοέμβριο του 2021 ανακοινώθηκε η έναρξη της Α’ φάσης του Διαγωνισμού, για την υλοποίηση του έργου μέσω της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, στο τμήμα Ρίο – Νέο Λιμάνι Πάτρας, με προϋπολογισμό 476,5 εκατομμύρια ευρώ. Πλην όμως, με τον προβλεπόμενο σχεδιασμό, υπογειοποιούνται μόνο 5,16 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής, από την οδό Κανελλοπούλου έως την ανάδυσή της στην Ακτή Δυμαίων και την κατάληξή της, επιφανειακά, στο Νέο Λιμένα Πατρών.
Από τις οκτώ σιδηροδρομικές στάσεις που λειτουργούν σήμερα, έξι προβλέπονται να γίνουν υπόγειες και δύο επιφανειακές (Καστελλόκαμπος, Μποζαϊτικα).
Δηλαδή, προβλέπεται επιφανειακή διέλευση για τμήμα μήκους 3 χιλιομέτρων, το οποίο εξυπηρετεί την Πανεπιστημιούπολη της Πάτρας, το μεγάλο Περιφερειακό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, τα δύο μεγάλα αθλητικά κέντρα, του «Τόφαλου» και του γηπέδου του Προμηθέα Πατρών και μία περιοχή με δυναμική εξέλιξη, με χιλιάδες κατοίκους και με εκτεταμένες παραλίες, που την επισκέπτονται καθημερινά χιλιάδες λουόμενοι.
Η υπογειοποίηση με τη μέθοδο cut and cover του τμήματος αυτού είναι πολύ πιο φτηνή συγκριτικά μ’ αυτή στο κέντρο της πόλης, λόγω του υπεδάφους της. Επιπλέον, ικανοποιεί και τα αιτήματα του πατραϊκού λαού, γεγονός σημαντικό για την ομαλή υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου.
Η Κυβέρνησή σας πρέπει να κατανοήσει την αναγκαιότητα υπογειοποίησης και αυτού του τμήματος, να συμβάλει στο να βρεθεί λύση σχετικά με τη χρηματοδότηση. Σ’ αυτή την κατεύθυνση, ο Δήμος, αλλά και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, θα μπορούσαν οι ίδιοι να αναλάβουν έργα, όπως παράπλευρους δρόμους, αστικού χαρακτήρα αναπλάσεις.
Ο Δήμος και οι φορείς της πόλης μας, ζητούν συνάντηση μαζί σας στο Υπουργείο, προκειμένου να σας γνωστοποιήσουμε τις θέσεις μας και να συνεργαστούμε στην κατεύθυνση υπογειοποίησης και του τμήματος Ρίο – Κανελλοπούλου. Είμαστε στη διάθεσή της για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία».