OTA VOICE
Αυτοδιοικητικά Νέα Δήμοι Ροή Ειδήσεων ΟΤΑ

Αγωνία για το Ναυάγιο Ζακύνθου: «Αν δεν γίνει κάτι, σε 5-6 χρόνια δεν θα υπάρχει»

Τον κώδωνα του κινδύνου για το Ναυάγιο της Ζακύνθου κρούουν οι ειδικοί, τονίζοντας την ανάγκη να γίνουν άμεσα εργασίες συντήρησης τόσο στο πλοίο, όσο και στην παραλία.

«Επιτέλους με το Ναυάγιο έγινε μία μεγάλη κινητοποίηση, γιατί το Ναυάγιο βρίσκεται εκεί 40 χρόνια. Τα τελευταία 15-20 χρόνια δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Αυτό που μας συγκινεί είναι ότι η πατίνα του χρόνου φαίνεται πάνω στο σκάφος και αυτό που μας επηρεάζει αρνητικά είναι ότι δεν γίνεται τίποτα για τη χρηματοδότηση για τη διατήρησή του», δήλωσε στο MEGA ο αντιπεριφερειάρχης Κωνσταντίνος Καποδίστριας.

«Τον Φεβρουάριο με κάλεσε ο Πρύτανης του ΕΜΠ, ο κ. Χατζηγεωργίου, και με ενημέρωσε ότι ομάδα καθηγητών του ΕΜΠ θα έρθει στη Ζάκυνθο προκειμένου ανιδιοτελώς να κοιτάξει την περιοχή και το σκάφος. Το Ναυάγιο έχει δυο σημεία βασικά: το ένα είναι το Ναυάγιο -η θαλάσσια περιοχή- και το άλλο είναι ο γκρεμός που είναι 150 μέτρα και το βλέπουμε από πάνω. Άρα θα πρέπει, να διορθωθεί το σκάφος, που αρχίσει και καταστρέφεται από τον καιρό και την κλιματική αλλαγή. Το άλλο πρόβλημα είναι η άμμος που αρχίζει και λιγοστεύει λόγω του μεγάλου κυματισμού, τρίτον πρέπει να βρεθούν σημεία θέασης από το πάνω μέρος και 4ον και βασικό, θα πρέπει να υπάρχει ένα οραματικό πλαίσιο για να δούμε το Ναυάγιο πώς θα είναι τα επόμενα χρόνια και αν θα υπάρχει», συμπλήρωσε ο κ. Καποδίστριας

 

«Στα 3-4 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός του έργου για το Ναυάγιο της Ζακύνθου»

Ο κ. Καποδίστριας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη χρηματοδότηση του έργου. «Η πρόταση του ΕΜΠ είναι να κάνει τις απαιτούμενες εργασίες. Ο προϋπολογισμός είναι στα 3-4 εκ. ευρώ προκειμένου το Ναυάγιο να διατηρηθεί για τα επόμενα 20 χρόνια. Δεν θα αλλάξει το καράβι, αλλά να γίνει μια συντήρηση. Για εμάς και για όλη την Ελλάδα, έχει πολιτιστική αξία. Καλό είναι να υπάρχει κάπου και η ιστορία αυτού του πλοίου που είχε συμμετάσχει μεταξύ άλλων και στην απόβαση της Νορμανδίας. Θα υπάρχουν και ζώνες για τον κόσμο, που θα μπορεί να κάνει μπάνιο. Το ΕΜΠ έχει κάνει μελέτη και για τη μεταφορά άμμου και να μεγαλώσει η παραλία. Το καράβι έπεσε στα βράχια, είχε βράχια εκεί, και μετά δημιουργήθηκε η παραλία. Αν υπάρχει η χρηματοδότηση των 3-4 εκατ. ευρώ το έργο μπορεί να γίνει και σε 3 μήνες. Δεν έχει εξασφαλιστεί αυτή η χρηματοδότηση ακόμα. Τόσα χρόνια από το Ναυάγιο δεν εισπράττει τίποτα ούτε το κράτος ούτε η Περιφέρεια», υπογράμμισε.

Και συνέχισε: «Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος να διαχειριστεί την περιοχή και το Ναυάγιο. Ο Δήμος έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον για τη διαχείριση του Ναυαγίου. Από τα κοντινά μέρη το εισιτήριο είναι 25 ευρώ από την πόλη είναι πάνω από 30 ευρώ».

Ναυάγιο Ζακύνθου – Το δεύτερο τοπόσημο της Ελλάδος παγκοσμίως

Ο εκπρόσωπος Τύπου του υπ. Οικονομικών επεσήμανε πως, «το Ναυάγιο είναι το δεύτερο τοπόσημο παγκοσμίως της Ελλάδος μετά την Ακρόπολη. Πρέπει όλοι να συνεργαστούν στο νησί. Είναι μια υπόθεση πολλών ετών που δεν έχει ξεκαθαρίσει. Αν δεν γίνει κάτι σε 5-6 χρόνια δεν θα υπάρχει αυτό το τοπόσημο και το 1 εκ. τουριστών μπορεί να μειωθεί. Η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες, μην περιμένουμε να βάλει τέλος το κράτος, θα μπορούσε ο Δήμος να αναλάβει μια πρωτοβουλία, να εφαρμόσει ένα τέλος μισό ευρώ, στα δημοτικά του τέλη. Αλλά και οι τουρίστες».

Σχετικά Άρθρα

Δ. Αθηναίων: Αυξημένα μέτρα ασφαλείας λόγω πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς

otavoice

Ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση κερκίδων στο κάστρο της Καβάλας

otavoice

Δήμος Σίφνου: Ο αγώνας της ύδρευσης δεν τελειώνει ποτέ- Σύσταση για ορθολογική χρήση

otavoice

Β. Σπανάκης: Σύγχρονη φιλοζωϊκή πολιτική από το Υπουργείο Εσωτερικών

otavoice

Σύμφωνο Συνεργασίας του Δήμου Ελευσίνας με «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

otavoice

2.780.140 € για νέες Δομές Παροχής Βασικών Αγαθών σε Δήμους της Στερεάς Ελλάδας

otavoice