Πιο διεθνής από ποτέ ήταν η φετινή 39η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού & Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού, PHILOXENIA HOTELIA, που ανέδειξε τον έντονα εξωστρεφή της χαρακτήρα τόσο σε επίπεδο εκθετών όσο και εμπορικών επισκεπτών, υποδέχθηκε, εκτός από τον κόσμο του εγχώριου τουριστικού κλάδου, και σημαντικούς «παίκτες» από το εξωτερικό.
Ειδικότερα, οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες προήλθαν από 41 χώρες και ήταν αυξημένοι κατά 57% έναντι της περσινής διοργάνωσης. Οι δε συναντήσεις μεταξύ των hosted buyers και εκθετών της PHILOXENIA HOTELIA ξεπέρασαν κατά πολύ τις 4.000.
Συνολικά οι εκθέτες της PHILOXENIA HOTELIA, που πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 16 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, ήταν 342 από την Ελλάδα και 24 χώρες του εξωτερικού και κάλυψαν 12.000 τ.μ. σε τέσσερα περίπτερα. Ειδικότερα οι ξένες συμμετοχές προήλθαν από Αρμενία, Λουξεμβούργο, Ινδονησία, Φιλιππίνες, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Πολωνία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Κύπρο, Κόσσοβο, Αίγυπτο, Ηνωμένο Βασίλειο, Αλβανία, Ιταλία, Μαρόκο, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Μολδαβία, Κούβα, Χώρες Ινδικού Ωκεανού (με 22 εταιρείες, τουριστικά καταλύματα και τουριστικά πρακτορεία από τις Κομόρες, Μαδαγασκάρη, Μαυρίκιο και Σεϋχέλλες). Μάλιστα, η Μολδαβία, η Κούβα και οι Χώρες του Ινδικού Ωκεανού συμμετείχαν για πρώτη φορά στην έκθεση.
Οι προσκεκλημένοι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες (Full Hosted Buyers) ήταν περισσότεροι από 140 από 36 χώρες, ενώ την έκθεση επισκέφτηκαν και δύο επιχειρηματικές αποστολές 80 ατόμων από τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία. Πέραν όμως των ξένων εμπορικών επισκεπτών, η PHILOXENIA HOTELIA υποδέχτηκε και υψηλόβαθμα στελέχη τουριστικών φορέων και οργανισμών ξένων χωρών, μεταξύ των οποίων οι Μολδαβία, Σερβία, Αλβανία, Κούβα και Ιορδανία, αλλά και μία πολυπληθή αντιπροσωπεία από τη συμμετοχή του Κοσσόβου στην έκθεση.
Ο δήμος Διδυμοτείχου, Τιμώμενος Προορισμός της 39ης PHILOXENIA HOTELIA, βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των επισκεπτών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γνωρίσουν την ακριτική αυτή περιοχή σε όλες της τις διαστάσεις, πολιτιστικές, ιστορικές, γαστρονομικές.
Στη φετινή PHILOXENIA HOTELIA συμμετείχε για πρώτη φορά και ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ), ο οποίος ήταν στρατηγικός συνεργάτης στην έκθεση. Ο ΟΔΑΠ θέλησε να συστήσει στο κοινό αναδυόμενους πολιτιστικούς προορισμούς και να υπογραμμίσει τη στενή σχέση πολιτισμού και τουρισμού, μια σχέση από όπου προέκυψε και το θέμα του Συνεδρίου της PHILOXENIA HOTELIA με τίτλο «Experience. Culture. Everywhere. – Connecting the Dots». Μάλιστα, στο Συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από τον ΟΔΑΠ και τη ΔΕΘ-HELEXPO, καταγράφηκε μεγάλη προσέλευση.
Η έκθεση όμως προσέλκυσε το ενδιαφέρον και των απλών επισκεπτών, που βρήκαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν μια ευρεία γκάμα επιλογών για τις επόμενες διακοπές τους, συμμετέχοντας σε κληρώσεις με πλούσια δώρα, τα οποία ήταν προσφορά τουριστικών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Χορηγός Φιλοξενίας του Συνεδρίου της PHILOXENIA HOTELIA ήταν η Fraport, η TAXIWAY ήταν «Συνεργάτης Ασφαλών Μετακινήσεων & Μεταφορών», ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης χορήγησε τα city tours στους hosted buyers και το ΔΙΠΑΕ υποστήριξε το πρόγραμμα των b2b συναντήσεων με εθελοντές. Στρατηγικός Συνεργάτης στη PHILOXENIA HOTELIA ήταν ο ΟΔΑΠ και υπό την αιγίδα τους έθεσαν την έκθεση το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης), η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο ΕΟΤ, ο ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, η ΠΟΞ, ο HAPCO και ο FEDHATTA.
Η PHILOXENIA HOTELIA ήταν μια Zero Waste έκθεση.