OTA VOICE
Πολιτική Ροή Ειδήσεων Γενική

Εθνική τραγωδία: 43 νεκροί από την φονική σύγκρουση τρένων – Εγκληματικές ευθύνες

Αυξάνονται συνεχώς οι νεκροί από τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι πλέον 43,  ενώ 72 είναι τραυματίες από τους οποίους οι 15 πήραν εξιτήριο και παραμένουν για νοσηλεία 57 επιβάτες, εκ των οποίων έξι στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Επιπλέον είναι  19 αγνοούμενοι.

Η Ρουμπίνη Λεοντάρη, προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας, επισήμανε ότι η ιατροδικαστική εξέταση ολοκληρώθηκε σε 43 σορούς, οι οποίες στην πλειοψηφία τους ήταν νέων ανθρώπων (20-30 ετών) και σε πολύ κακή κατάσταση. Στη Λάρισα βρίσκονται τέσσερις ιατροδικαστές, αλλά και ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών.

Δυστυχώς ο αριθμός των θυμάτων αναμένεται να αυξηθεί καθώς προχωράει προσεκτικά ο απεγκλωβισμός από τα συνεργεία των πρώτων βαγονιών που είναι μια άμοφρη μάζα από καμένες λαμαρίνες.

Εδώ και ώρες, τα γερανοφόρα επιχειρούν σηκώνοντας και μεταφέροντας με τεράστια προσοχή συντρίμμια από τα βαγόνια που διαλύθηκαν χθες βράδυ προσπαθώντας να φτάσουν στους αγνοούμενους, αλλά και στις σορούς που βρίσκονται κάτω από αυτά. Όπως τόνισε ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο βαγόνι- εστιατόριο της επιβατικής αμαξοστοιχίας το οποίο από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, βρέθηκε πάνω σε δύο άλλα βαγόνια.

Η κατάσταση είναι «εύθραυστη» για αυτό και οι κινήσεις της Πυροσβεστικής γίνονται με τεράστια προσοχή μιας και έχει δημιουργηθεί ντόμινο μετά την σύγκρουση.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος των ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, τα δύο πρώτα βαγόνια των τρένων σηκώθηκαν στον άερα και καταπλάκωσαν τα υπόλοιπα.

Παράλληλα, η Ελληνική Αστυνομία με τον ιατροδικαστή έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης στο γενικό νοσοκομείο Λάρισας όπου μεταφέρονται οι σοροί. Στο νοσοκομείο βρίσκονται αξιωματικοί της αστυνομίας μαζί με ειδικούς ψυχολόγους προκειμένου να συνδράμουν στη διαδικασία και να υποστηρίξουν με κάθε τρόπο τους συγγενείς των θυμάτων.

Η διαδικασία απεγκλωβισμού ατόμων που συνεχίζεται, διεξάγεται κάτω από αντίξοες συνθήκες, λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης. Στην επιχείρηση συμμετέχουν συνολικά 150 πυροσβέστες και του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας με 40 ασθενοφόρα.  Το έργο τους συνδράμουν 32 αστυνομικοί με 15 περιπολικά. Επίσης, γερανοφόρα οχήματα και μηχανουργοί από την Αθήνα μεταβαίνουν στο σημείο για να επιχειρήσουν στα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Το έργο των πυροσβεστών είναι πολύ δύσκολο καθώς τα βαγόνια έχουν μετατραπεί σε άμορφη μάζα και έχουν αναπτυχθεί πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και τώρα και βγαίνουν καπνοί. Οι διασώστες αναζητούν εγκλωβισμένους στο εσωτερικό των βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ιδίως στα δύο πρώτα. Υπάρχουν φόβοι ότι κάποιοι επιβάτες έχουν καταπλακωθεί από τα συντρίμμια.

Οι διασώστες δεν έχουν ακόμη επιχειρήσει στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, καθώς περιμένουν την άφιξη των γερανοφόρων οχημάτων, τα οποία θα σηκώσουν τα συντρίμμια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, οι πυροσβέστες έχουν οπτική επαφή με ανθρώπους που δεν ανταποκρίνονται και φαίνεται να μην έχουν τις αισθήσεις τους, ενώ υπάρχουν κάποιοι άλλοι που καλούν σε βοήθεια, τους οποίους προσπαθούν να προσεγγίσουν για να απεγκλωβίσουν.

Οι πυροσβέστες έχουν ανασύρει νεκρούς και από τα χωράφια, γύρω από το σημείο που συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Επειδή είναι νύχτα, η επιχείρηση είναι δύσκολη και οι αρχές φοβούνται ότι το πρωί, με το πρώτο φως της ημέρας, θα εντοπίσουν κι άλλες σορούς.

Το χρονικό της τραγωδίας

Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος, ενημερώθηκε για σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών. Στο ύψος του Ευαγγελισμού, λίγο έξω από τη Λάρισα, δύο αμαξοστοιχίες, μια εμπορευματική, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα, και η αμαξοστοιχία IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκαν μετωπικά. Αυτό που προκύπτει από τις έως τώρα πληροφορίες, είναι πως η επιβατική αμαξοστοιχία ήταν εκείνη που μπήκε ανάποδα στη γραμμή καθόδου, με αποτέλεσμα να υπάρξει η μετωπική σύγκρουση. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που τα βαγόνια κόπηκαν στα δύο, τυλίχθηκαν στις φλόγες και μετατράπηκαν σε μία άμορφη μάζα σιδερικών.

Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.  Από τους 430 ανθρώπους που είχαν επιβιβαστεί σε αυτή στην Αθήνα, αποβιβάστηκαν κάπου 80 στη Λάρισα.

Τραυματίες έχουν διακομιστεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας και αρκετοί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας και το νοσοκομείο της Κατερίνης.

Σε επιφυλακή έχουν τεθεί και τα νοσοκομεία Παπανικολάου και Γεννηματά Θεσσαλονίκης που διαθέτουν ειδική μονάδα για εγκαυματίες. Για τον ίδιο λόγο έχουν τεθεί σε επιφυλακή και τα νοσοκομεία της Αττικής. Σε επιφυλακή είναι επίσης και τα στρατιωτικά νοσοκομεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης, σε περίπτωση που χρειαστεί να δεχτούν τραυματίες.

Επιπλέον, η 1η στρατιά και στρατιωτικές μονάδες στη Θεσσαλία τέθηκαν σε πρωτόκολλο συναγερμού όπως προβλέπεται στην περίπτωση ανάλογων δυστυχημάτων.

Ο κρατικός μηχανισμός έχει τεθεί σε συναγερμό. Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης βρίσκεται από την πρώτη στιγμή στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων στην Πολιτική Προστασία, μαζί με τον υφυπουργό Ευάγγελο Τουρνά, τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννη Μπρατάκο και τον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος Γιώργο Πουρναρά. Στο Κέντρο Επιχειρήσεων της ΕΛΑΣ βρίσκεται ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος με τον Αρχηγό του Σώματος Κωνσταντίνο Σκούμα.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Έλεγαν στον ασύρματο “πάμε και όπου βγει”» καταγγέλλει επιβάτης

Σοβαρή καταγγελία από επιβάτη του τρένου που συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη. Από τη σφοδρή σύγκρουση τουλάχιστον 32  άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και ακόμη 85 τραυματίστηκαν.

Μιλώντας στις κάμερες, ο επιβάτης υποστήριξε ότι άκουσε συνομιλία μεταξύ μηχανοδηγού και υπεύθυνου εισιτηρίων και ο ένας από τους δύο είπε «πάμε και όπου βγει».

«Όταν είχαμε μείνει στο Παλαιοφάρσαλο με καθυστέρηση, όταν ακούς τον μηχανοδηγό να μιλά με τον υπεύθυνο των εισιτηρίων και να λέει “πάμε και όπου βγει”, σίγουρα είσαι προϊδεασμένος ότι κάτι δεν θα πάει καλά. Ναι, το άκουσα μέσω των ασυρμάτων. Πάμε και όπου βγει. Αυτό ακριβώς και τίποτα άλλο. Μας καθυστέρησαν 15 λεπτά λόγω φόρτου κίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών γιατί ήταν μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω…» ανέφερε ο επιβάτης.

Έγκλημα- Στην ίδια γραμμή βρέθηκαν τα δυο τρένα 

Οι συνθήκες που εκτιλύχθηκε η ανείπωτη τραγωδία συνηγορούν πως δεν είναι ατύχημα,  αλλά “εγκληματική ενέργεια”,  αφού βρέθηκαν τα δυο τρένα να κινούνται στην ίδια σιδηροδρομική τροχιά με αντίθετη κατέυθυνση. 

Δεν λειτουργεί το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης της κίνησης και παρακολούθησης των τρένων που έχει αγοραστεί από το 2000 και δεν υπάρχει σηματοδότηση στην διαδρομή που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την σύγκρουση. Μάλιστα υπήρξε πρόσφατη παρέμβαση της Ευρωπαικής Επιτροπής για το θέμα αυτό και είχε ζητηθεί η συμόρφωση μας στα μέτρα ασφαλείας.

Στην τροχαία Λάρισας έχουν οδηγηθεί ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς και ο εκπρόσωπος της Hellenic Train.

Και οι δύο δίνουν εξηγήσεις για όσα συνέβησαν, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ο εκπρόσωπος της εταιρείας ρίχνει την ευθύνη στον σταθμάρχη. Συγκεκριμένα, φέρεται να υποστηρίζει πως η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη και πως φταίει ο σταθμάρχης γιατί πιθανότατα ξέχασε να αλλάξει τα κλειδιά, με αποτέλεσμα τα δύο τρένα να βρεθούν στην ίδια γραμμή.

Μετά τις καταθέσεις στην ΕΛ.ΑΣ., θα ενημερωθεί ο εισαγγελέας, ο οποίος θα αποφασίσει αν θα διατάξει τη σύλληψή τους.

Κατά πληροφορίες της ΕΡΤ, ο σταθμάρχης, ηλικίας 60 ετών, υπηρετούσε σε άλλα πόστα μέχρι πριν από λίγο καιρό. Έγινε σταθμάρχης στη Λάρισα πριν από έναν μήνα, έπειτα από σχετική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, από την σφοδρή σύγκρουση των τρένων νεκροί είναι όλοι οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, οι 9 μηχανοδηγοί και το υπόλοιπο προσωπικό.

Σημειώνεται ότι η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ η εμπορευματική το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Το επιβατικό τρένο φεύγοντας από τη Λάρισα έπρεπε να παραμείνει στην άνοδο. Ωστόσο, φαίνεται πως μπήκε στην κάθοδο προς Αθήνα, δηλαδή στην ίδια γραμμή, όπου την ίδια ώρα κινούνταν η εμπορευματική αμαξοστοιχία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα διεθνή ΜΜΕ για την τραγωδία στα Τέμπη: «Μακελειό έπειτα από σύγκρουση τρένων»

Μέτσολα για δυστύχημα στα Τέμπη: “Η σκέψη μας είναι με τον ελληνικό λαό”

Πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Λάρισας: “Δεν έχουμε ζήσει παρόμοιο περιστατικό”

Τραγωδία στα Τέμπη-Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: «Είμαστε δίπλα σας… Μαζί σας θρηνεί όλη η Ευρώπη»

Τραγωδία στα Τέμπη – Σχοινάς: «Η σκέψη μας με τις οικογένειες των θυμάτων»

Τέμπη: Τριήμερο εθνικό πένθος κήρυξε ο Μητσοτάκης

Χριστοδουλίδης για την τραγωδία στα Τέμπη: «Εκφράζω συγκλονισμό και βαθύτατη θλίψη»

Προειδοποίησε και παραιτήθηκε πέρσι, για το μη ασφαλές δίκτυο ο πρόεδρος επιτροπής της ΕΡΓΟΣΕ

Iατροδικαστής Λάρισας: «Θα είναι πολύ δύσκολη η διαδικασία ταυτοποίησης»

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Πρώτο θέμα σε διεθνή μέσα ενημέρωσης το δυστύχημα

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Παρέμβαση Ντογιάκου για τις έρευνες της τραγωδίας

Τραγωδία στα Τέμπη – Μισέλ: «Συγκλονισμένος από τις εικόνες της σύγκρουσης»

 

 

Σχετικά Άρθρα

Η Ολλανδία λαμβάνει μέτρα για τον περιορισμό της μετανάστευσης

otavoice

Συνάντηση Δ. Κουτσούμπα με την διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO

otavoice

Κουτσούμπας από τη ΔΕΘ: Η κυβέρνηση έχει στρατηγικό αντίπαλο της, το ΚΚΕ

otavoice

«Ανακαινίζω – Ενοικιάζω»: Τα μέτρα που αφορούν στη νέα στεγαστική πολιτική

otavoice

Σεπόλια: Παραλίγο τραγωδία με αμαξοστοιχίες – Αποφεύχθηκε σύγκρουση – Παρέμβαση εισαγγελέα

otavoice

Χ. Δούκας: Στο τέλος από το Μαξίμου θα ζητήσουν τη σύλληψή μας

otavoice