OTA VOICE
Πολιτική Ροή Ειδήσεων Γενική

Ακρίβεια: Ανήσυχοι σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες

Ειδικότερα, το 56% των καταναλωτών στην Ελλάδα (έναντι 58% παγκοσμίως, 57% στην Ευρώπη, 71% στην Ιταλία και 73% στην Ισπανία) δηλώνουν ότι ανησυχούν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής και 40% (έναντι 47%, 40%, 63% και 61%, αντίστοιχα) για την οικονομία γενικά.

Ακρίβεια: Ένας στους δύο καταναλωτές αγοράζει μόνο τα απαραίτητα

Βάσει της ίδιας έρευνας, ένας στους δύο (49%) αναφέρει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, ένας στους πέντε (19%) ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα όπως φαγητό, υγειονομική περίθαλψη και στέγαση, και ένας στους δέκα (12%) ότι βασίζεται στην κυβερνητική στήριξη για να μπορέσει να ανταπεξέλθει οικονομικά.

Η τιμή παραμένει σήμερα, με διαφορά, το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα, ενώ 71% των ερωτώμενων εκτιμούν ότι θα παραμείνει το σημαντικότερο κριτήριο και σε τρία χρόνια από σήμερα.

Οι τρεις κατηγορίες που αντιστέκονται στις περικοπές

Ωστόσο, τρεις κατηγορίες δαπανών φαίνεται να ανθίστανται στην τάση αυτοπεριορισμού. Στα τρόφιμα – φρέσκα και κατεψυγμένα – σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές αναφέρουν ότι οι δαπάνες τους δε θα αλλάξουν (58% και 53%) ή και θα αυξηθούν (16% και 18%).

Σημαντική παραμένει, επίσης, η διάθεση για ταξίδια και τουρισμό, με δύο στους τρεις καταναλωτές (67%) να αναφέρουν ότι προγραμματίζουν κάποιο ταξίδι ή διακοπές για τους επόμενους έξι μήνες και σκοπεύουν να κλείσουν εισιτήρια ή και διαμονή, ή το έχουν ήδη κάνει. Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι, δύο στους τρεις θα δαπανήσουν τα ίδια (36%) ή περισσότερα (27%) από ό,τι ξοδεύουν συνήθως.

Τέλος, τρεις στους τέσσερις ερωτώμενοι (74%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν προϊόντα τεχνολογίας ή ηλεκτρικές συσκευές τον επόμενο χρόνο, επιβεβαιώνοντας ότι η τεχνολογία αποτελεί, πλέον, αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των καταναλωτών.

μια γυναίκα σε σούπερ μάρκετ κρατά στα χέρια της δύο προϊόντα και ταυτόχρονα ελέγχει τη τιμή που αναγράφεται στο ράφι

Δύο στους τρεις αναμένουν ότι η ακρίβεια θα ενταθεί τους επόμενους μήνες

Ταυτόχρονα, δύο στους τρεις (69%) εκτιμούν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες, και δύο στους πέντε (38%) ότι η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί τον επόμενο χρόνο. Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι απαντήσεις των Ελλήνων καταναλωτών είναι ευθυγραμμισμένες με αυτές των καταναλωτών παγκοσμίως, ωστόσο δίνουν μία πιο αισιόδοξη εικόνα σε σχέση με συγκρίσιμες αγορές, όπως η Ιταλία και η Ισπανία.

Παγιώνονται οι online αγορές

Η διαπίστωση αυτή αντικατοπτρίζεται και στην υψηλή διείσδυση της χρήσης online υπηρεσιών στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Ειδικότερα, το 95% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν συχνά ή μερικές φορές, κατά το τελευταίο τρίμηνο, το διαδίκτυο για την ψυχαγωγία τους, και 91% για χρηματοοικονομικές ή τραπεζικές υπηρεσίες.

Το online έχει παγιωθεί, πλέον, ως βασικό κανάλι αγορών για σημαντικό μερίδιο των καταναλωτών, διαπερνώντας όλες τις ηλικιακές ομάδες. Οι καθυστερήσεις στην παράδοση προβληματίζουν, πλέον, μόλις έναν στους πέντε καταναλωτές, από έναν στους δύο το 2021, ενώ βασικό εμπόδιο σήμερα εμφανίζεται το υψηλό κόστος (43%) και, σε μικρότερο βαθμό, η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων.

Σχετικά Άρθρα

Χίος: Μεγάλη καταστροφή στο μαστίχι από την κακοκαιρία – Kαταστράφηκαν 160 τόνοι

otavoice

Βιετνάμ: 143 νεκροί και 58 αγνοούμενοι από το πέρασμα του τυφώνα Γιάγκι

otavoice

Κακοκαιρία Atena: «Πνίγηκαν» περιοχές στην Αττική, πού θα «χτυπήσει» σήμερα -πότε υποχωρεί

otavoice

Πρώτο κουδούνι στα σχολεία: Οι αλλαγές που φέρνει η νέα χρονιά

otavoice

Ο οδικός χάρτης για εκλογή νέου προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ: – Έκτακτο Συνέδριο στις αρχές Νοεμβρίου

otavoice

ΔΠΔ: Ο Εισαγγελέας ζητά επίσπευση της έκδοσης ενταλμάτων σύλληψης για Νετανιάχου, Γκάλαντ και Σινουάρ

otavoice