Η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα ανησυχούν ιδιαίτερα για μια μια ελεύθερη και ανοιχτή Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Αιτία της ανησυχίας αυτής είναι οι δηλώσεις του Κινέζου προέδρου Σι με τις οποίες ο Σι Τζινπίνγκ διεκδικεί την κυριαρχία του Πεκίνου σε όλη σχεδόν τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Από όλες τις χώρες που έχουν λόγο να ανησυχούν για αυτόν τον ισχυρισμό, ίσως καμία δεν έχει περισσότερα από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα. Ειδικότερα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα ανησυχούν για τις κινεζικές δηλώσεις που επικαλούνται όχι μόνο το δικαίωμα επιθεώρησης φορτίου, αλλά και τη δυνατότητα περιορισμού της κυκλοφορίας. Η ειδησεογραφική κάλυψη των συναντήσεων της G7 του Σαββατοκύριακου επικεντρώθηκε στην Ουκρανία, αλλά η αυξανόμενη παγκόσμια παρουσία της Κίνας ήταν το άλλο μεγάλο θέμα στην ατζέντα της G7. Για δύο από τις μεγαλύτερες οικονομίες της Ανατολικής Ασίας, ειδικότερα, οι επιπτώσεις αυτής της ανόδου είναι εξαιρετικά σημαντικές. Η Κίνα θέλει να είναι η μεγάλη στρατιωτική και πολιτική δύναμη της Ανατολικής Ασίας. Πουθενά αυτό δεν είναι πιο εμφανές από τη δήλωση του Προέδρου Σι, διά της οποίας το Πεκίνο διεκδικεί την κυριαρχία σχεδόν σε όλη τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Και από όλες τις χώρες που έχουν λόγους να ανησυχούν για αυτόν τον ισχυρισμό, ίσως καμία δεν πρέπει να ανησυχήσει περισσότερο από ό,τι η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα.
Το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου επικεντρώνεται στους πόρους και τις στρατιωτικές επιπτώσεις των κινεζικών διεκδικήσεων στα νησιά της περιοχής και στην ανάπτυξη του Πεκίνου αυτού που γίνεται το μεγαλύτερο ναυτικό στον κόσμο. Για την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, η απειλή για τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις εισαγωγές ενέργειας είναι ένα πολύ πιο ουσιαστικό ζήτημα. Ειδικότερα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα ανησυχούν για τις κινεζικές δηλώσεις που επικαλούνται όχι μόνο το δικαίωμα επιθεώρησης φορτίου, αλλά και τη δυνατότητα περιορισμού της κυκλοφορίας.
Ούτε η Ιαπωνία ούτε η Νότια Κορέα έχουν κανένα πολιτικό συμφέρον στην ιδιοκτησία των νησιών Spratly, ούτε στην αντικατάσταση της Κίνας των Ηνωμένων Πολιτειών ως κυρίαρχης ναυτικής δύναμης. Ωστόσο, έχουν ισχυρό οικονομικό μερίδιο στη μετακίνηση των εισαγωγών ενέργειας και της κατασκευής εξαρτημάτων χωρίς φόβο περιορισμού. Ακόμη και σε μια κατάσταση εκτός πολέμου, η Κίνα έχει λάβει τη θέση ότι η Θάλασσα της Νότιας Κίνας είναι ελεγχόμενη περιοχή και όχι ανοιχτά διεθνή ύδατα υπό την κινεζική κηδεμονία. Η Κίνα μέχρι στιγμής δεν έχει ενεργήσει με επιθετικό τρόπο προς τη ναυτιλία στη θάλασσα, αλλά η ίδια η δυνατότητα δράσης δημιουργεί σαφή απειλή για τις οικονομίες της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.