OTA VOICE
Ροή Ειδήσεων Γενική

Σημαντική πτώση των βάσεων-Τι προκύπτει από την κλιμάκωση μορίων- Οι ευθύνες της επιτροπής θεμάτων

Σημαντική αναμένεται φέτος, να είναι η πτώση των βάσεων εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα, όπως δείχνουν τα στοιχεία από τα μόρια που ανακοινώθηκαν για κάθε υποψήφιο μαθητή της Γ Λυκείου. Από την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι η μεγαλύτερη συγκέντρωση υποψηφίων είναι στην περιοχή κάτω των 10.000 μορίων, γεγονός που ενισχύει το συμπέρασμα για σημαντική πτώση και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία .

Συγκεκριμένα στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών το ποσοστό των μαθητών που συγκέντρωσαν κάτω από 10.000 μόρια ανέρχεται στο 42,45%, στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Σπουδών το ποσοστό ανέρχεται στο 36,5%, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο Υγείας ανέρχεται στο 35,7% και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής που σημειώθηκε η μεγαλύτερη τιμή ανέρχεται στο 49,6%.

Ειδικά στον τομέα Υγείας αναμένεται η μεγαλύτερη πτώση των βάσεων μετά από πολλά χρόνια, ενώ και στα υπόλοιπα επιστημονικά πεδία η εικόνα αναμένεται να είναι σημαντικά καθοδική στο σύνολο των σχολών. Οι υποψήφιοι που καλούνται μέχρι την Δευτέρα να καταθέσουν το μηχανογραφικό δελτίο και η επιλογές τους αυτή τη φορά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές μιας και τα δεδομένα θα αλλάξουν. Τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μην εφικτό. Άρα ένα καλό μηχανογραφικό μπορεί να οδηγήσει ένα υποψήφιο σε μια σχολή που σήμερα μπορεί να φαντάζει δύσκολο να επιτευχθεί.

Η πρωτοφανής πτώση οφείλεται κυρίως στο πρωτόγνωρο κλίμα που βίωσαν οι μαθητές εξαιτίας της επιδημιολογικής κρίσης, η οποία ανέτρεψε την καθημερινότητα τους , τους απέκοψε από τα σχολεία και τα φροντιστήρια για μεγάλο χρονικό διάστημα , τα φόρτωσε με επιπρόσθετο άγχος  και αποσυντόνισε τις προσπάθειες τους. Η διαδικτυακή διδασκαλία δεν μπόρεσε να υποκαταστήσει την φυσική παρουσία, για τα περισσότερα παιδιά και δυστυχώς οι αρμόδιοι που επέλεξαν την  φετινή θεματολογία φέρουν τεράστια ευθύνη για την εικόνα αυτή.

Οι επιτροπές των καθηγητών που επέλεξαν αυτά τα θέματα στο σύνολο των εξεταζομένων μαθημάτων δεν στάθμισαν σε καμιά περίπτωση τους παράγοντες που αναφέραμε και υπέβαλαν τους εξεταζόμενους σε μια εξαντλητική διαδικασία με θέματα δυσανάγνωστα (έκθεση), με τεράστιο όγκο (χημεία) και μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Αυτό δείχνει και το στοιχείο ότι μόνο 3 υποψήφιοι ξεπέρασαν το φράγμα των 19.500 σε όλη τη χώρα και μόνο 134 συγκέντρωσαν πάνω από 19.000 μόρια, παρόλο που υπήρχε και σημαντική μείωση της ύλης.

Δεν μπορεί να δεχτεί κάποιος ότι ξαφνικά τα παιδιά έγιναν αγράμματα και σε μια χρονιά δεν μπόρεσαν να ξεχωρίσει έστω ένας ικανοποιητικός αριθμός, αριστούχων. Η πλήρης κατάρρευση δείχνει ότι κάποιος παράγοντας συνετέλεσε σε αυτή την εικόνα. Με τα δεδομένα η αιτία είναι συνδυαστική. Επιδημιολογική κρίση,νέου κορονοϊού και επιλογή θεμάτων.

Βαθμολογίες και βαθμολογητές δυο ταχυτήτων

Να σημειωθεί ότι υπάρχει μεγάλη αμφισβήτηση για τους διορθωτές και τον τρόπο βαθμολόγησης μιας και σημειώθηκαν σημαντικές αποκλείσεις μεταξύ των βαθμολογητών ειδικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας- Λογοτεχνίας (Έκθεση) , της Ιστορίας ,της Κοινωνιολογίας και της Χημείας, όπως έχει καταγραφεί στα πλαίσια του ρεπορτάζ. Μάλιστα συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή( Αρκαδία) ως κέντρο βαθμολόγησης αναφέρεται από εκπαιδευτικούς κύκλους ως “σκληρό καρύδι” και οι βαθμολογίες τους ήταν καταστρεπτικές για τους υποψήφιους. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πηγές περιοχή της Αττικής με υψηλό δείκτη μαθησιακό που βαθμολογήθηκε στο συγκεκριμένο κέντρο , υπέστη “κατακρεούργηση” ειδικά στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας- Λογοτεχνίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα σε 250 περίπου υποψηφίους ουδείς ξεπέρασε τις 17.000 μόρια, ενώ πάνω από 15.000 μόρια συγκέντρωσαν μόλις 5 μαθητές. Προφανώς οι συγκεκριμένοι βαθμολογητές δεν έχουν επίγνωση ότι βαθμολογούν όνειρα μιας ζωής και εκτός από δημόσιοι υπάλληλοι είναι και κριτές που καθορίζουν ζωές.

Τόσο το Υπουργείο Παιδείας όσο και η ΟΛΜΕ είναι ένα θέμα που θα πρέπει να το διερευνήσουν και να το εξετάσουν προσεκτικά, γιατί μπορεί να είναι κοινό μυστικό αλλά από την κοινωνία δεν είναι ανεκτό.

Τα Μηχανογραφικά που θα  καθορίσουν και το αποτέλεσμα θα πρέπει να έχουν κατατεθεί, μετά την παράσταση που δόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας μέχρι τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 20 Ιουλίου.

Πηγή πληροφοριών ΑΠΕ

Πανελλαδικές 2020- Τι προκύπτει από την κλιμάκωση των μορίων – ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Άρθρα

Δέκα ερωταπαντήσεις για το ενεργειακό κόστος και τα νέα μέτρα στήριξης

otavoice

Έξι βουλευτές υποψήφιοι στην εκλογή νέου προέδρου της γαλλικής Εθνοσυνέλευσης

otavoice

Μπάιντεν: Θα εξέταζα να αποσυρθώ, εάν προέκυπτε ιατρικό πρόβλημα

otavoice

Γιατί η δήμαρχος του Παρισιού βούτηξε στον Σηκουάνα

otavoice

Φωτιά στο Σοφικό: Φόβοι για αναζωπυρώσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας

otavoice

Ρ. Μέτσολα: Οι προκλήσεις της Κύπρου είναι προκλήσεις της ΕΕ

otavoice