OTA VOICE
Πολιτική Ροή Ειδήσεων Γενική

Ποιοι κέρδισαν και ποιοι έχασαν από την πανδημία

Σε καιρούς αυστηρών περιοριστικών μέτρων οι καταναλωτές στράφηκαν στο διαδικτυακό εμπόριο και κατά συνέπεια τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Στους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας περιλαμβάνεται χωρίς αμφιβολία ο αμερικανικός διαδικτυακός κολοσσός Amazon. Είναι ενδεικτικό ότι το τρίτο τρίμηνο του 2020 ο τζίρος της αμερικανικής εταιρείας ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερος το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Ικανοποιημένη από τους τζίρους της είναι και η Deutsche Post, στην οποία ανήκει η διεθνής εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών DHL. Ο επικεφαλής των Γερμανικών Ταχυδρομείων Φρανκ Άπελ αναμένει ρεκόρ κέρδους για το 2020.

Αντίθετα, όσο ανθεί ωστόσο το ιντερνετικό εμπόριο, τόσο πλήττεται το λιανικό, καθώς λόγω περιοριστικών μέτρων τα μαγαζιά κατέβασαν ρολά και ο κόσμος κλείστηκε στα σπίτια. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί στρέφονται στα ντελίβερι από τη στιγμή που το φαγητό στο εστιατόριο έχει γίνει λόγω των περιοριστικών μέτρων ανέφικτο. Κερδισμένη όσο λίγες γερμανικές εταιρίες ντελίβερι βγήκε η Delivery Herο, της οποίας η μετοχή εκτινάχθηκε στο χρηματηστήριο της Φρανκφούρτης. Όσο όμως και αν προσπάθησαν μικρά και μεγάλα εστιατόρια να ενισχύσουν το τζίρο τους πουλώντας φαγητό σε πακέτο δεν κατάφεραν να αναπληρώσουν το χαμένο έδαφος.

Στους κερδισμένους των επαγγελματικών βιντεοδιασκέψεων είναι φέτος η αμερικανική εταιρία Zοοm, η οποία ξεπέρασε τα 300 εκατομμύρια χρήστες και τριπλασίασε τους επαγγελματίες πελάτες της. Το 2020 η Zoom κατάφερε να διπλασιάσει τον τζίρο της σε πάνω από 622 εκατομμύρια δολάρια.

Από την περασμένη άνοιξη οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες κατέγραψαν απώλειες δισεκατομμυρίων. Έτσι για παράδειγμα η γερμανική Lufthansa χρειάστηκε την οικονομική στήριξη του γερμανικού δημοσίου για να μην πτωχεύσει. Για τον τουρισμό το 2020 ήταν αδιαμφησβήτητα μια από τις χειρότερες χρονιές. Ταξιδιωτικές οδηγίες και ακυρώσεις έφεραν πολλά πρακτορεία, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες στα όρια της χρεοκοπίας.

Πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία

Με πρωτοφανή πτώση της ζήτησης βρέθηκε αντιμέτωπη και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία και πριν από την πανδημία αναζητούσε το βηματισμό της στη μετάβαση μεταξύ συμβατικών κινητήρων και ηλεκτροκίνησης. Σε διεθνές επίπεδο κατασκευάστηκαν εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα από ότι το 2019. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές προσπάθησαν να αμβλύνουν τις επιπτώσεις της κρίσης με μειωμένο ωράριο εργασίας, διακοπή της παραγωγής και περικοπές θέσεων εργασίας. Παρά τις εκκλήσεις της η αυτοκινητοβιομηχανία δεν διασφάλισε όπως ήλπιζε την οικονομική στήριξη του γερμανικού κράτους.

Μιας και σχεδόν απαγορεύθηκαν οι δια ζώσης συναντήσεις πολύς κόσμος στράφηκε στο διαδίκτυο και την εικονική πραγματικότητα. Έτσι τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια και οι κάθε λογής προσομοιώσεις κέρδισαν τους τελευταίους μήνες τεράστιο αριθμό νέων πελατών. Στους μεγάλους κερδισμένους της χρονιάς ανήκουν επίσης οι κολοσσοί της διαδικτυακής ψυχαγωγίας, όπως Netflix, Amazon Prime και Disney +.

Σχετικά Άρθρα

Πρόεδρος Ιράν: Θα εμποδίσει την αστυνομία ηθών να ενοχλεί τις γυναίκες

otavoice

Γκουτέρες: «Τίποτε δεν δικαιολογεί τη συλλογική τιμωρία των Παλαιστινίων»

otavoice

ΠΑΣΟΚ: Στις 24 Σεπτεμβρίου το debate των υποψήφιων αρχηγών

otavoice

Κακοκαιρία Μπόρις: Τουλάχιστον 16 νεκροί και εικόνες αποκάλυψης στην Κεντρική Ευρώπη

otavoice

Διοικήτρια ΕΟΠΥΥ: Το κύκλωμα συνταγογραφούσε σε ανασφάλιστα ΑΜΚΑ – Απάτη 3,5 εκατ. ευρώ

otavoice

Ξεπέρασε τις προσδοκίες η επισκεψιμότητα της 88ης ΔΕΘ – 221.375 άτομα πέρασαν τις πύλες της

otavoice